Na prvý pohľad to možno neznie až tak pozitívne ale je to tak. No po preklenutí určitého útlmu výroby ktorý istotne nastane by sa mala situácia opäť stabilizovať. Okrem iného je to spôsobené najme útlmom dopytu po nových automobiloch s klasickým spaľovacím motorom. A naopak rastom dopytu po moderných elektromobiloch či hybridných autách. No na tie ešte stále nie sú automobilky tak vo svete ako aj u nás ešte dostatočne pripravené čo sa týka výrobných kapacít.
Podľa bankových analytikov v Európe, by automobilový priemysel mal na starom kontinente očakávať najbližšie roky menšie turbulencie. Odhaduje sa že tie potrvajú okolo piatich rokov, čo bude mať za následok aj útlm výroby áut. Čiže je jasné že sa to dotkne aj Slovenska. Nastáva teda prirodzená otázka,kedy sa výrobcovia prebudia a prispôsobia svoju výrobu a taktiež aj produkty očakávanie svojich zákazníkov. Pretože každému je nad slnko jasné že kde je dopyt tam je aj ponuka. A v otvorenom trhu nebude trvať dlho a nájde as niekto kto bude ponúkať viac za menej. A kúpa nového vozidla je investícia na niekoľko rokov, pričom sú s tým spojené aj náklady na opravu a náhradné diely. Preto by bolo nanajvýš nerozumné zaspať dobu. Zákazníci síce čakajú na novú ponuku nízko emisných vozidiel ale tento jav nebude trvať večne. Tak ako Európske metropoly postupne zavádzajú nízko alebo bez emisné zóny, mení sa aj správanie ľudí. A tí si postupom času zvykajú využívať alternatívnu dopravu. A to je pre výrobcov veľké riziko. Pretože ak nebudú mať komu predávať reálne hrozí že zaniknú a o prácu tak prídu stovky tisíc ľudí. Tento jav by sa mohol nepriaznivo dotknúť aj nás na Slovensku ktorého ekonomika je postavená na automobilovom odvetví. Podľa výpočtov by zníženie výroky v rozsahu 10% znamenalo pokles HDP o 1%. Preto by mala byť priorita Slovenských automobilových výrobcov čím skôr sa preorientovať na elektromobily a s tým spojenú výrobu a vývoj.